fbpx
Ce este marketingul prin continut si cum functioneaza?
octombrie 6, 2019 0

Marketingul prin conținut este unul dintre cele mai puternice moduri de a-ți dezvolta afacerea în acest an și nu numai.

Deși majoritatea marketerilor au auzit de marketingul prin conținut, există o oarecare confuzie cu privire la modul de a executa efectiv o strategie care va oferi rezultatele dorite.

Ce este exact marketingul de conținut? Și va funcționa pentru afacerea ta?

În acest ghid, vom rezuma totul pentru tine!

Ce este marketingul prin conținut?


Marketingul prin conținut este procesul de creare, publicare și promovare a conținutului pentru a atrage o audiență care îți va dezvolta brandul și va dobândi clienți noi.

Prin crearea de conținut util sau interesant pentru clientul tău țintă, îl poți atrage către brandul tău. Prin intermediul conținutului, poți răspunde la întrebările pe care le are, vă puteți conecta și stabili încredere și autoritate și, în cele din urmă, să îl conduceți la achiziție.

Marketingul prin conținut nu înseamnă doar atragerea de clienți și generarea de vânzări, ci se poate extinde la obiective mai largi, precum conștientizarea mărcii și stabilirea leadershipului de gândire.

Să vorbim despre cum funcționează mai detaliat:

Cum funcționează marketingul prin conținut?


Marketingul prin conținut este un proces în mai multe etape, care are ca rezultat atragerea de clienți către brandul tau prin conținut adecvat.

Iată o imagine de ansamblu asupra marketingului de conținut efectuat la un nivel mai dezvoltat:

Pasul 1: Definește obiectivele tale de marketing prin conținut

Primul pas este să decizi ce vrei să realizezi cu marketingul prin conținut.

Dacă sari peste acest pas, poți ajunge să creezi tone de conținut inutil, care nu produce rezultate, astfel încât este necesar să îți definești clar obiectivele.

Iată câteva exemple de obiective la care să te gândești:

  • Promovează un produs sau serviciu nou
  • Atragerea unui anumit tip de client
  • Facilitarea comunicării cu clientul
  • Câștigarea încrederii pe piață
  • Atragerea de link-uri către site-ul tău
  • Poziționări mai bune pentru cuvinte cheie cu volum mare de căutări

Când îți definești clar obiectivele de la început, îți este mult mai ușor să determini ce conținut trebuie creat!

Pasul 2: Identifică publicul țintă / Avatarul clientului

În continuare, trebuie să stabilești exact cui te vei adresa.

Petrece puțin timp creând un avatar ideal pentru clienși. Gândește-te care este clientul tău ideal, inclusiv orice afinități personale care îți permit să le vorbești într-un mod în care ei să înțeleagă și să se conecteze cu conținutul tău.

Unele aspecte care trebuie luate în considerare ar putea fi intervalul mediu de vârstă, starea financiară, interesele și orice alte informații care te pot ajuta să îți promovezi produsul către publicul potrivit.

Pasul 3: Identifică punctele de decizie și interesele clienților

După ce te-ai decis asupra publicului tău, identifică-i interesele și punctele de decizie.

Gândește-te ce întrebări au înainte de a dori să cumpere?

Ce fel de îndoieli ar putea avea pe care le poți explica?

Care sunt concepțiile greșite comune pe care le-ai putea sparge?

După ce identifici aceste puncte de decizie și întrebări, poți trece la crearea conținutului.

Pasul 4: Elaborează un plan de creare a conținutului

Arta acestui proces este crearea de conținut care nu numai că implică și se conectează cu clienții, dar, de asemenea, va genera trafic pentru afacerea ta.

Dezvoltă un plan astfel încât să poți crea conținut în mod consecvent și previzibil. Decide cât de des vei crea conținut, ce tip de conținut vei produce și cum vei veni cu idei de conținut în mod consecvent.

Iată două moduri prin care poți crea conținut într-un mod constant:

  • Analizează cuvintele cheie pentru a descoperi expresii de cuvinte cheie pe care publicul tău țintă le caută și creează conținut în jurul acestora.
  • Monitorizează concurenții și creează conținut pe baza a ceea ce funcționează bine pentru ei.

Unele dintre cele mai bune idei de conținut îți pot apărea la întâmplare în minte, dar, în mod ideal, ar trebui să ai un plan consecvent pentru a crea conținut care nu se bazează pe idei de brainstorming sau idei arbitrare.

Pasul 5: Creează un plan de promovare a conținutului

De asemenea, vei avea nevoie de un plan de promovare a conținutului, astfel încât oamenii să îl descopere și să-l distribuie. Promovarea prin e-mail, colaborările cu influenceri, distribuirea pe rețelele de socializare, bloguri și anunțurile plătite sunt câteva moduri prin care afacerile își pot promova conținutul.

Afacerile care au succes și sunt în concordanță cu marketingul prin conținut vor înregistra o creștere constantă a traficului, o creștere a vânzărilor și îmbunătățirea gradului de conștientizare a mărcii. Marketingul prin conținut este, de obicei, o tactică de marketing pe termen lung, iar organizațiile care se angajează la o astfel de strategie vor fi recompensați cum se cuvinte.

O istorie rapidă a marketingului de conținut


Deci, cum a început marketingul de conținut? Să aruncăm o privire rapidă asupra istoriei marketingului de conținut.

Mai multe surse, inclusiv Content Marketing Institute, îl consideră pe Benjamin Franklin ca fiind primul exemplu de marketing de conținut atunci când a publicat Almanahul săracului Richard pentru a-și promova activitatea de tipărire. Publicația conținea o varietate de informații utile pentru consumatorii de la acea vreme, incluzând un calendar, informații meteo, poezii și informații astrologice.

Cu toate acestea, este probabil ca oamenii să fi folosit marketingul prin conținut incă de pe atunci pentru a-și promova afacerile.

Unele publicații și documentații istorice notabile pentru marketingul de conținut includ următoarele:

  • 1867 – Compania de asigurări și de asigurare a cazanelor cu abur Hartford Steam lansează Locomotiva, cea mai veche revistă a companiei încă publicată în Statele Unite.
  • 1904 – Compania Jell-O dă prima carte de rețete Jell-O, rezultând în 1906 vânzări de peste 1 milion de dolari.
  • 2001 – Penton Custom Media începe să folosească termenul „marketing prin conținut”
  • 2008 – Cartea „Obțineți conținut, obțineți clienți” este publicată devenind unul dintre primele manuale populare pentru marketingul de conținut.


Deși marketingul prin conținut există de foarte mult timp, o creștere a interesului pentru marketingul prin conținut a avut loc în jurul anului 2011. Graficul de mai jos arată o creștere accentuată a căutărilor pentru termenul „marketing prin conținut”:

Unul dintre motivele principale ale acestei schimbări a interesului pentru marketingul prin conținut a fost actualizările algoritmului Panda și Penguin de către Google. Aceste actualizări au făcut în așa fel ca procesul de SEO să nu mai aibă efect prin crearea de legături cu conținut de calitate scăzută și tactici precum legăturile reciproce.

De-a lungul anilor, Google a continuat să lanseze actualizări pentru a-și îmbunătăți rezultatele căutării și a îngreunat marketingul online prin eliminarea unor metode de pozitionare in top a cuvintelor cheie folosind tactici spammy, cum ar fi publicarea în directoarele de articole și tranzacționarea linkurilor.

Drept urmare, marketerii online au început să se concentreze pe tactici precum marketingul prin conținut pentru a câștiga legături și a atrage o audiență care s-ar lega de conținutul lor în mod natural.

În concluzie

Există nenumărate studii și exemple din viața reală care arată că marketingul de conținut funcționează.

Pentru a-ți crește șansele de succes, asigură-te că ești gata să te angajezi într-o strategie de marketing prin conținut de termen lung, deoarece rezultatele apar adesea atunci când marketingul de conținut se realizează în mod constant. Fii pregătit să-ți investești timpul și resursele pentru a crea o strategie eficientă și să faci din marketingul prin conținut o prioritate pentru afacerea ta.

Ești gata sa obții succesul folosing marketingul prin conținut?

Leave a comment