Noul UPDATE Google BERT explicat pe înțelesul tuturor
octombrie 25, 2019 0

Google tocmai și-a anunțat ultima actualizare a algoritmului numită BERT.

Update-ul Google BERT a fost anunțat pe 24 octombrie 2019, dar a raportat că a fost deja terminat de câteva zile.

Potrivit comunicatului, Google spune că acest lucru va afecta 10% din cautări, ceea ce înseamnă că aceasta este una dintre cele mai mari actualizări Google din ultimii 5 ani!

BERT este un acronim pentru “Bidirectional Encoder Representations from Transformers” și este o „tehnică neuronală bazată pe rețea pentru pregătirea prealabilă a procesării limbajului natural (NLP)” …

Sună destul de confuz?

Nu vă faceți griji pentru jargonul tehnic; vom dezvălui exact ceea ce înseamnă în acest articol!

Ce este update-ul Google BERT?

La baza, această nouă actualizare este axată pe interpretarea mai bună a intenției utilizatorilor de a căuta pe Google.

În loc să examineze interogarea de căutare a utilizatorului de la un cuvânt la altul, BERT permite Google să interpreteze mai bine întreaga frază pentru a oferi căutătorului rezultate mai precise.

Modificări ușoare sau chiar cuvinte simple dintr-o interogare de căutare pot modifica dramatic intenția de căutare.

Cu această nouă actualizare, Google îmbunătățește înțelegerea algoritmului raportat cu ceea ce utilizatorii caută cu adevărat.

Google a prezentat câteva exemple în anunțul lor:

Exemplul 1:

În acest exemplu, Google arată modul în care rezultatele căutării se schimbă atunci un utilizator caută informații despre călătorii către SUA față călatorii dinspre SUA.

 

 

Exemplul 2:

În acest exemplu, Google a identificat anterior cuvântul „stand” și l-a asociat cu „stand-alone”, care era versiunea incorectă a cuvântului pentru această interogare.

În schimb, căutătorul este concentrat pe cerințele fizice ale postului, astfel că, cu Google BERT, Google interpretează cererea mai precis.

 

După cum vedeți, rezultatele se schimbă pe baza unei interpretări mai bune a ceea ce caută de fapt căutătorul.

 

Ce înseamnă asta pentru SEO?

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl faceți este să verificați dacă există modificări în traficul dvs. în următoarele zile și săptămâni.

Lucrul bun este că acesta nu este un algoritm care penalizează pe oricine – ci este menit să înțeleagă mai bine interogarea utilizatorului și intenția de căutare.

Cel mai bun mod de a vă asigura că veți câștiga trafic cu această actualizare este să aveți conținut care să răspundă întrebărilor publicului dvs. țintă.

Mă aștept ca site-urile care conțin o mulțime de conținut bun sub formă de ghiduri bine scrise, de formă lungă, să fie câștigătorii acestei actualizări.

 

Ce să faci dacă traficul tău scade

Acum, dacă observați o scădere a traficului, nu v-aș recomanda să faceți modificări dramatice până nu se definitivează update-ul.

Google are un obicei de a derula un update, apoi de a-l inversa la varianta anterioară sau de a-l modifica în săptămânile următoare.

Așadar, dacă pierdeți trafic în săptămânile următoare, puteți face câteva lucruri:

 

  • Identificați înerogările sau cuvintele cheie care provoacă scăderea traficului:

Accesați consola Google și executați un raport de comparație:

 

Apoi faceți clic pe interogări și observați care sunt cele care pierd trafic:

 

 

Acest raport vă va arata care sunt cuvintele cheie la care mai trebuie să lucrați.

În mod alternativ, puteți utiliza un instrument precum raportul privind schimbările de trafic Ahrefs:

 

 

 

  • Determinați ce cuvinte cheie se rankează acum

Căutați interogările în Google și vedeți ce tipuri de conținut apar acum ca și rezultate.

Este un tip de conținut diferit?
Privește subiectul dintr-un alt unghi?
Răspunde la o întrebare ușor diferită?

 

  • Schimbă sau actualizează conținutul

Actualizați-vă conținutul pentru a se potrivi cu rezultatele de căutare actuale sau creați conținut nou care să se potrivească.

Google arată întotdeauna ce vrea, așa că tot ce trebuie să faci este să profiți de asta!

 

Ce vezi?

Spuneți-ne ce vedeți la site-ul dumneavoastră pentru a putea analiza rezultatele și raporta soluții!

 

 

Raporteaza-ne o problema!

Concluzie

Noul UPDATE Google BERT poate fi unul dintre cele mai mari din ultimii 5 ani de SEO.

Nu aveți de ce să vă faceți griji, deoarece această actualizare nu este concentrată pe vreun fel de penalizare. În schimb, este concentrat pe înțelegerea mai bună a intenției de căutare.

Fii atent la rezultatele căutării și anunță-ne dacă vezi modificări la site-ul tău folosind formularul de mai sus!

Vă rugăm să distribuiți acest articol dacă vă este de folos!

Leave a comment